Baner reklamowy to jeden z podstawowych i najbardziej ekonomicznych środków reklamy zewnętrznej i nierzadko wewnętrznej. Wyróżnia się niskimi kosztami produkcji, wytrzymałością rzędu 2-3 lat. Szereg różnych typów banera reklamowego pozwala użyć go jako materiał do roll up’ów, budżetowy szyld, zamiennik papieru blue back w przypadku bilboard’u. Płótno to składa się z tkaniny poliestrowej wykończonej z wierzchu PCV, używamy go głównie w dwóch grubościach: 440g/m2 i 510g/m2. Standardowe wykończenie banera to oczkowanie w odstępach 50cm, oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić rozstaw, lub stworzyć tunel w banerze.
Jaki zatem baner wybrać? Odpowiedź jest prosta i uwarunkowana następującymi czynnikami: wielkość, czas ekspozycji, rodzaj montażu, trwałość.
Wielkoformatowe banery poleca się drukować na materiale powlekanym. Banery o mniejszej powierzchni zaleca się drukowanie na produkcie standard. Z kolei baner laminowany jest sztywny, przez co bardziej narażony na uszkodzenia. Baner powlekany jest bardziej plastyczny zatem jego wytrzymałość jest większa.
Jeśli baner ma służyć krótko wystarczy wybrać baner laminowany ekonomiczny. Jest to dobrej jakości produkt, jednak mniej jest odporny na uszkodzenia. Jeśli chcemy baner, który ma posłużyć dłużej należy postawić na laminowany standard, który jest zgrzany i zaoczkowany. Przez te zabiegi wydłuża się żywotność banera. Najtrwalszym banerem jest baner powlekany. Jest najmocniejszy i najtrwalszy, stosowany w miejscach narażonych na wiatr i uszkodzenia.
Jeśli baner ma stabilne podłoże np. budynek dobrym wyborem jest baner laminowany. Natomiast reklama umiejscowiona na stelażu lub konstrukcji wymaga użycia banera powlekanego.
Najmniej trwałym jest baner laminowany. Jeśli zależy nam na trwałości i długiej ekspozycji warto postawić na baner powlekany. Banery powlekane i super strong są droższe od banerów laminowanych. Nieraz lepiej jest częściej wymieniać baner laminowany, niż raz zainwestować w baner droższy.
Jeśli baner ma stabilne podłoże np. budynek dobrym wyborem jest baner laminowany. Natomiast reklama umiejscowiona na stelażu lub konstrukcji wymaga użycia banera powlekanego.
Banery tunelowe to alternatywa do oczkowania. To po prostu banery, które zamiast oczek do montażu, mają tunele na wprowadzenie profilów, rur montażowych. Banery z tunelami stawiane są najczęściej na słupkach lub stelażu.
Banery jak większość reklam wielkoformatowych drukuje się na ploterach solwentowych. Aby reklama na banerach wyglądała idealnie musi być przygotowany odpowiednio plik. Musimy spełnić kilka warunków: projekt najlepiej przygotować w skali 1:1, można ewentualnie przeskalować 1:10 odpowiednią rozdzielczość. Im większy rozmiar i dystans patrzącego od reklamy wielkoformatowej tym mniejsza może być rozdzielczość projektu do druku. Kolory powinny być w kolorystyce CMYK. Tyko ten profil kolorów gwarantuje poprawność wydruku. Zamień na krzywe. Jeśli na banerze znajduje się jakiś tekst koniecznie przekształć czcionki na znaki graficzne (na krzywe) jest to konieczne by finalnie wszystkie czcionki były odpowiednio odwzorowane.
Dobrze wyglądający, przykuwający uwagę baner reklamowy to idealny sposób zwrócenia uwagi potencjalnych klientów. Banery rozmieszczone na ulicach, budynkach i poboczach dróg zachęcają do skorzystania z usług Twojej oferty. Projektowanie banerów to kreatywne i odpowiedzialne zadanie, zatem warto oddać je w ręce profesjonalistów. Twoja wizja projektu jest dla nas priorytetem, Wykorzystujemy nasze umiejętności i doświadczenie do Państwa oczekiwań. Projekt reklamy to proces twórczy, dokładamy wszelkich starań by Twoja reklama była najlepsza na rynku. Nasz wyspecjalizowany zespół grafików sprawnie i profesjonalnie wykona projekt, wizualizację banera w krótkim czasie, Zapraszamy do kontaktu Drukarnia Apla