Plakaty

Plakaty

Plakat na ogół wykorzystywany jest do krótko lub średniookresowej promocji. Posługujemy się nim gdy zależy nam na przekazaniu szczególnie ważnej informacji, gdzie znaczącą rolę odgrywa termin, którego najlepiej jest nie przegapić. Plakat przyda się szczególnie: w sklepie, podczas promocji event’u jak spotkanie, mecz, konferencja naukowa, obchody rocznicowe, oferta biura podróży, kampanii informacyjnej (szczepienia, działalność stowarzyszeń i fundacji) , kampanii wyborczej (komitety wyborcze).

Cechy charakterystyczne plakatu

Spośród cech charakterystycznych plakatu, kluczową rolę odgrywa jego format (rozmiar). Często preferowany rozmiar plakatu to A3 (2 x A4). Jego prosty proces produkcji, możliwy do przeprowadzenia zarówno na średnionakładowych drukarkach cyfrowych, wielkonakładowych maszynach offsetowych czy na maszynach wielkoformatowych sprawia, że cena plakatu A3 jest atrakcyjna zarówno w nakładzie jednostkowym jak i setkach czy tysiącach sztuk. Niejednokrotnie klienci dochodzą do wniosku, że jednak poster (ang.) A3 jest w gruncie rzeczy mały. To naszym zdaniem trafne spostrzeżenie. Plakat tej wielkości na słupie lub elewacji w mieście nie jest trudno przeoczyć. Problem zdecydowanie rozwiązuje plakat w rozmiarze A2 (2 x A3, 4 x A4), obok którego trudno jest przejść bez przykucia wzroku choć na chwilę… czy dłużej? Nasi graficy zadbają o to by odbiorca z chęcią i ciekawością zapoznał się z treścią plakatu od początku do końca. Tutaj za 1 lub kilka sztuk częstokroć należy zapłacić kwoty rzędu kilkudziesięciu złotych, cena jednostkowa spada do okoli 0,50-2 zł dopiero od dużych nakładów. W naszej drukarni wspólnie znajdziemy optymalne rozwiązanie tak aby stosunek koszt-efekt Twojej promocji / kampanii plakatowej był zoptymalizowany. Plakaty od A2 w górę, oprócz zwykłych kampanii reklamowych „w terenie” powszechnie używane są do potykaczy, ramek OWZ itp. ekspozycji o dłuższym terminie.

Gramatura papieru

Zwracając uwagę na gramaturę papieru dla plakatu, rozwiązaniem numer 1 jest papier kreda mat lub błysk 130 g/m2, jego cena w stosunku do jakości jest absolutnie optymalna, stąd jego powszechność i bezproblemowa dostępność na ogół niemal „od ręki”. Dłuższą trwałość w ekspozycji oraz odporność na targanie przy np. naklejaniu czy transporcie zapewni papier plakatowy kreda mat lub błysk 160 – 170 g/m2. Plakaty do ramek, potykaczy, ekspozytorów wewnętrznych (np. w galerii handlowej) a także różnego rodzaju artystyczne kompozycje plakatu itp. drukujemy na papierze WhiteJet 140 g/m2 oraz 200 g/m2 zapewniającym doskonałą trwałość i wyrazistość.

 

Standardow wariant

Plakat jednostronny

Plakaty jednostronne to doskonała, nienachalna forma reklamy, która dociera do dużej liczby odbiorców. W naszej drukarni internetowej wydrukują Państwo plakaty imprezowe, koncertowe, filmowe, teatralne czy informacyjne w wielu popularnych formatach począwszy od A3, A2,A1 i A0, po B2, B1, B0 i mniej popularne, ale niezwykle efektowne postery typu szarfa.

Masz pytanie? Zadzwoń do nas!
Plakat jednostronny
Podwójna ekspozycja

Plakat dwustronny

Proponujemy Państwu wydruk plakatów z zadrukiem dwustronnym. Na obu stronach, możesz umieścić tę samą lub dwie różne grafiki, maksymalnie wykorzystując powierzchnię reklamową plakatu. Zaletą plakatów dwustronnych jest możliwość promowania np. dwóch produktów, które nie są ze sobą powiązane. Plakaty dwustronne często możemy zauważyć na przystankach, zza szybami.

Masz pytanie? Zadzwoń do nas!
Plakat dwustronny
Idealnie sprawdzi się jako kalendarz

Plakat z listwą

Plakat listwowany o zadruku jednostronnym. Górną i dolną krawędź plakatu zabezpiecza metalowa listwa z przewieszką, która pozwala na zawieszenie wydruku w dowolnym miejscu. Plakat jednostronny listwowany jest bardzo praktycznym typem plakatów.

Masz pytanie? Zadzwoń do nas!
Plakat z listwą