Reklama zewnętrzna to zazwyczaj reklama wielkiego formatu, którą spotykamy na dużej przestrzeni. Jej różne warianty spotkamy w architekturze miast i obszarów podmiejskich. Można pokusić o stwierdzenie, że reklama outdoorowa stała się stałym elementem krajobrazu. Zasadniczym zadaniem reklamy zewnętrznej jest docieranie do klientów, kiedy oni są poza miejscem zamieszkania. Cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem: atrakcyjna reklama zewnętrzna przyciąga uwagę i pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców przy stosunkowo niskich kosztach.
Najważniejszym zadaniem reklamy outdoorowej jest dotarcie do odbiorców przebywających na zewnątrz, w trakcie przemieszania np.: w drodze do pracy czy też podczas zakupów. Dobrze przemyślana reklama ma szanse dotrzeć szerokiego grona potencjalnych klientów i utrwalić się w ich pamięci. Jej celem jest zwrócenie uwagi na promowany produkt przy wykorzystaniu niewielkiej ilości informacji. Odbiorca reklamy ma systematyczny kontakt z reklamą, jednak nie zawsze ma tego świadomość. Regularny kontakt z przekazem sprawia, że po stosunkowo krótkim czasie jest on zdolny rozpoznać określoną firmę lub produkt. Dobra reklama zewnętrzna powinna charakteryzować się czytelną grafiką i prostą treścią, która będzie zrozumiała dla większości osób. Dzięki temu stanie się łatwa w odbiorze, a co za tym idzie – zachęci potencjalnego Klienta do zapoznania się z ofertą. Warto mieć na uwadze fakt, że reklama zewnętrzna zazwyczaj osiąga bardzo duże rozmiary i jest wystawiona na działanie czynników zewnętrznych, zatem należy zwrócić uwagę na sposób wykonania (użyte materiały, estetyczne wykończenie). Wówczas zyskamy pewność, że reklama nie ulegnie zniszczeniu.
Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź: wszędzie, gdzie się da! Możliwości zastosowania reklamy outdoorowej są prawie nieograniczone. Przykładowo powierzchnię reklamową można wynająć na ścianach i dachach budynków, billboardach, wiatach, jak i również na pojazdach.
Wśród nośników reklamy zewnętrznej wyróżniamy między innymi:
Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Niemniej można stwierdzić, że reklama wpływa na świadomość odbiorców. Ciężko stwierdzić czy jest to oddziaływanie w pozytywnym czy też negatywnym znaczeniu, decyduje o tym raczej punt widzenia. Warto wymienić cechy reklam outdoorowych i subiektywnie ocenić co jest zaletą a co wadą.
Koszt reklamy zewnętrznej zależy od wielu czynników. Wśród technicznych czynników należy wymienić:
Poza czynnikami technicznymi na koszt reklamy zewnętrznej ma wpływ:
Drukarnia & Reklama Apla to firma, która zna rynek i najnowsze osiągnięcia w branży reklamowej. Znajomość rynku i kompleksowe realizacje to nasz niezaprzeczalny atut. Jeśli masz wątpliwości w zakresie projektu – nasi graficy podpowiedzą i pomogą. Kompetentna kadra, własny park maszynowy, narzędzia do montażu reklamy zewnętrzne – to nasze zasoby, by wykonać Twoją reklamę sprawie i bezproblemowo.